Citroën C1 jest samochodem miejskim produkowanym przez francuskiego producenta Citroën od czerwca 2005 roku. C1 został opracowany w ramach projektu B-Zero przez PSA Peugeot Citroën w ramach spółki joint venture z Toyotą. Peugeot 107 jest identyczny z C1, inny niż przedni zderzak oraz przednie i tylne światła, podczas gdy Toyota Aygo jest nieco bardziej zróżnicowana, ale oczywiście podobna. wypozyczalniakatowice.pl

Wszystkie one są budowane w nowych obiektach wspólnego przedsięwzięcia TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) w mieście Kolín w Czechach. Projekt został po raz pierwszy zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2005 roku. Wózki mają cztery miejsca siedzące, trzy drzwi lub pięć luków drzwiowych o długości 3,40 metra. Ciało zostało zaprojektowane przez Donato Coco.
Cechą wyróżniającą pięć drzwi C1 i 107, choć nie Aygo, jest duży ogonowy aparat oświetleniowy, który rozciąga się od krawędzi tylnych drzwi do tylnej szyby, co oznacza, że nie ma zewnętrznego metalowego „słupka C”.

cennik-wynajmu-samochodow-katowice

Top 10 aut na wynajem

Silnik C1 jest napędzany trzylilnikowym silnikiem o pojemności 1,0 L, którego zużycie paliwa wynosi 61,4 mpg (metoda UK gallons EU; metoda UE 4,6 L/100 km; około 43,4 mpg w USA przy użyciu metody amerykańskiej). Czterocylindrowy, czterocylindrowy silnik HDI 1,4 L o zużyciu paliwa 68,9 mpg (metoda brytyjska: 4,1 L/100 km w skali UE; ok. 48,8 mpg w USA przy użyciu metody amerykańskiej).

Według niemieckiego magazynu Der Spiegel, C1 jest samochodem produkcyjnym o drugim co do wielkości zużyciu paliwa zarówno wśród silników benzynowych (po Toyocie Prius) jak i wśród silników Diesla (po Smart ForTwo).

W styczniu 2010 r. grupa PSA Peugeot Citroën ogłosiła, że przypomina „poniżej 100.000 jednostek” C1 i Peugeot 107, po światowym wycofaniu przez Toyotę wadliwego pedału akceleratora – który dotknął Aygo. W pewnych okolicznościach pedał może wcisnąć się częściowo lub powrócić powoli do pozycji wyłączonej.
zakres obręczy (Zjednoczone Królestwo)

Vibe, drzwi trzydrzwiowe lub pięcioramienne, to był podstawowy i najtańszy model. Dostępne tylko z silnikiem 1.0i.
Rytm, drzwi trzydrzwiowe, drzwi trzydrzwiowe lub pięciodrzwiowe, system zdalnego centralnego ryglowania, kolorowe kodowane lusterka skrzydełkowe, dwie boczne poduszki powietrzne i licznik obrotów silnika. Silniki wysokoprężne 1,4 HDi i benzynowe 1,0i były dostępne z takim trymem.
Kod, dostępny w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami i silnikiem 1.4 HDi, został dodany do specyfikacji Rhythm dzięki 14 calowym kołom stopowym, półkolistym skórzanym siedziskom, chromowanym wewnętrznym wkładkom wykończeniowym i osłonie skrzynki rękawic.

Wydania specjalne samochodu na wynajem numer 1

Chłodny – na bazie Vibe, z dodatkiem klimatyzacji i niebieskich tkanin/płytek deski rozdzielczej, dostępny w kolorach Lipizan White lub Damas Blue.
Airplay – opiera się na funkcji Rhythm, dodając pełną łączność z iPodem, uchwyt iPoda, 4 GB iPod Nano oraz kolorowe wstawki z deski rozdzielczej i drzwi. Wczesne modele były dostępne z jasnymi, wirującymi naklejkami. Model ten został ujawniony na Brytyjskich Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w lipcu 2006 roku.

Projektant Franco Sbarro stworzył ekstremalną konstrukcję C1 GT, zwaną C1 GT, która podąża za tym samym motywem swojej poprzedniej koncepcji Xsary Picasso Concept. Skrajne nadwozie wyposażone jest w bardzo szerokie koła i drzwi żaglowe oraz zmodyfikowany silnik 1,6L 125 PS (92 kW; 123 KM) z hamulców rajdowych C2VTR i C4 WRC. Mówi się, że osiągnęła ona ponad 130 km/h (210 km/h).

W Portugalii oferowana jest wersja furgonetki handlowej Entreprise, wyposażona w silnik wysokoprężny 1,4L i dostępna tylko w trzydrzwiowym nadwoziu, do użytku miejskiego. Jest to również 107 rodzeństwa w identycznej wersji.

W Wielkiej Brytanii, Electric Car Corporation sprzedaje samochód elektryczny na bazie C1, zwany Citroën C1 ev’ ie od 30 kwietnia 2009 roku. Jego cena katalogowa wynosiła wówczas 16.850 funtów (24.989 dolarów amerykańskich),”podwojenie kosztu wersji benzynowej”.